Dia-leerlingvolgsysteem

 

Dia-LVS

Het beste halen uit iedere leerling. Daarom zit u in het onderwijs en daarom wilt u uw leerlingen volgen in hun ontwikkeling. Want dan kunt u gericht werken aan groei!

U wilt weten hoe uw leerlingen zich ontwikkelen op het gebied van taal en rekenen? Wat de groei is die zij doormaken en wat de volgende stap moet zijn? Het Dia-LVS maakt dit mogelijk.

Adaptief

Het Dia-LVS biedt adaptieve toetsen; hierdoor wordt iedere leerling op zijn of haar eigen niveau getoetst. Zo komt iedere leerling tot zijn of haar recht en kan iedere leerling groei laten zien. Leerlingen worden op deze manier niet onnodig geplaagd met te makkelijke of te moeilijke opgaven. 

Meer dan alleen toetsen

Diaplus en Dia-groeiwijzer helpen u om verder te komen. In Dia-groeiwijzer, het online platform voor leerkrachten, is direct na het toetsen te zien hoever leerlingen zijn ten opzichte van de referentieniveaus taal en rekenen, door middel van de kleuren in de kleurenliniaal. Dia-groeiwijzer laat ook zien welke stappen leerlingen moeten zetten om het volgende referentieniveau te bereiken. De profielen geven handvatten om de leerlingen gericht verder te helpen. Analyses waar je als leerkracht de volgende dag al mee aan de slag kunt! Diaplus, het remediërend oefenmateriaal, biedt daarvoor lesmaterialen. 

Dia-liniaal.png

Doorlopende leerlijnen

Groei kent geen grenzen bij Diatoetsen, het enige LVS dat doorloopt van het basis- naar het voortgezet onderwijs. Zo nemen we drempels weg voor leerlingen, en kunnen ze succesvol doorstromen naar het vervolgonderwijs dat bij ze past. 

Overstappen?

Vanaf schooljaar 2020-2021 is het leerlingvolgsyseem compleet met toetsen vanaf groep 3. Wilt u overstappen op de Diatoetsen? Wij helpen u graag! U kunt kiezen uit de volgende arrangementen.

 

03_Banner_2384x520px-removebg (38).png

“Leerlingen krijgen inzicht in hun eigen leertraject. Ze worden zich bewust van 'wat speelt er?', 'Waar moet ik aan werken?' Ik vind het belangrijk dat ze dat meekrijgen en er met hun ouders verder over kunnen spreken."

Debby Jonker,
Leerkracht

“Sommige leerlingen hebben moeite met tekstbegrip. Ik kijk dan in de toetsresultaten naar micro, meso en macro. Deze scores laten me zien waar het probleem zit, zodat we gericht kunnen gaan oefenen. " 

Paula Smit, Remedial Teacher,
Calandlyceum, Amsterdam

Ook bij u op school?

Benieuwd naar de voordelen van ons leerlingvolgsysteem? Wij komen graag  langs voor een vrijblijvende productpresentatie. Bel ons of vul het formulier hiernaast in. Wij maken dan graag een afspraak.

Neem contact met mij op over:

Actueel
Op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen op gebied van online toetsen.

Wil je ons volgen?