Blogartikelen — archief

  1. Een kijkje achter de schermen bij Diacademie
  2. Motiveer je leerlingen met interessante teksten: De Willem van Oranjeschool in Enschede
  3. Onderwijsroute 10-14 en Diatoetsen
  4. Het succes van redzaamheidslezen
  5. Eerst toetsen, en dan...? Oefenen!
  6. Waarom adaptieve toetsen bijdragen aan kansen voor iedere leerling
  7. Blog: De heks is boos
  8. Blog: Lezen uit rebellie
  9. Maak lezen verplicht, interessant en leerzaam
  10. NSCCT en Diatoetsen
  11. De sociaal-emotionele voordelen van adaptiviteit
  12. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 9
  13. Thuisonderwijs met Tekstenlab Engels
  14. Thuisonderwijs met Tekstenlab Engels
  15. Thuisonderwijs met Tekstenlab Engels
  16. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 8
  17. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 7
  18. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 6
  19. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 5
  20. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 4
  21. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 3.
  22. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 2
  23. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 1
  24. Verplichte eindtoets in het s(b)o: (g)een goed idee
  25. Leesvaardigheid gaat voor het leesplezier
  26. Boeiuh… inderdaad, daar gaat het om
  27. Moet je alles van waarde toetsen? Hoe uitgebreid moet een leerlingvolgsysteem zijn?
  28. Tekstenbanken, onmisbaar bij tekstonderwijs en close reading.
  29. De mensen achter Diaplus
  30. Leren zichtbaar maken met behulp van de Diatoetsen
  31. Ik wil niet naar de steunles!
  32. Groei zichtbaar maken
  33. Het vo van morgen
  34. Leesplezier op macroniveau
  35. Veilig toetsen
  36. Duale aanpak jonge anderstaligen
  37. De mensen achter de Diatoetsen
  38. Traditioneel of realistisch rekenen?
  39. Een nieuwe aanpak van leesvaardigheid
  40. Help een breuk?
  41. Saaie leesmethoden?
  42. De vermijdende lezer
  43. Slimme ICT ontlast leerkracht
  44. Leerlingen willen vooruitgang zien!
  45. Ervaringen uit Kortrijk
  46. De meting zelf brengt een proces op gang
  47. Formatief toetsen met Diatoetsen
  48. Stromen brugklasleerlingen in op het juiste niveau?
  49. Gepersonaliseerd leren